۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۹

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد؛

رهایی از اعدام پس از ۲۰سال با رضایت خانواده مقتول در شهرستان فسا

رهایی از اعدام پس از ۲۰سال با رضایت خانواده مقتول در شهرستان فسا

شیراز - رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: بعد از دعوت و میانجی گری مکرر رئیس، دادستان و اعضاء شعبه اول شورای حل اختلاف فسا خانواده مقتول پس از ۲۰ سال برای لغو اعدام، رضایت دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی اظهار داشت: سال ۱۳۷۹ در یک درگیری و نزاع، فردی به قتل رسید که پس از این حادثه اختلافات شدیدی بین خانواده مقتول و قاتل رخ داد و باعث ناآرامی در محل سکونت این خانواده‌ها شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس افزود: خوشبختانه تلاش و کوشش رئیس، دادستان و اعضا شعبه اول شورای حل اختلاف این شهرستان به ثمر نشست و خانواده مقتول از حق خود گذشتند و با عفو و بخشش بی‌قید و شرط، قاتل از چوبه دار نجات یافت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه عفو و گذشت یکی از نشانه‌های تقوای الهی است و بر انجام این مهم در بسیاری از روایات ائمه تاکید و سفارش شده است، باید از اقدام خداپسندانه و کریمانه اولیای دم که نشان از ایمان و صبر آنهاست و سبب ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌گردد، تجلیل و تکریم نمود.

رئیس دادگستری استان با تقدیر از تلاش مصلحین وحکمین قرآنی افزود: بدون شک دستگاه قضائی با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، ریش سفیدان محلی، افراد دارای پایگاه اجتماعی و معتمدین توفیق بیشتری در تعیین تکلیف سریع‌تر زندانیان خواهد داشت.

کد خبر 5279317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      0 0
      بدبخت قاتل21سال درزندان بوده که هزار بار ازاعدام بدتر هست وبعد میگویین خدا خانواده مقتول رو خیر بده